A Nébih szerdai, MTI-nek küldött közleménye kiemeli: folyamatosan ellenőrzik az online tűzifahirdetéseket is, mivel itt a legnehezebb azonosítani a hirdető személyét és a hirdetés valóságtartalmát, a vásárlók jogos panaszának érvényesítése pedig akadályokba ütközhet.

A Nébih szakemberei a Jófogáson megjelenő tűzifahirdetéseket ellenőrizték a portál üzemeltetőivel együttműködve. A próbavásárlások során a hatóság elsősorban a hirdetők azonosíthatóságát és a hirdetések valóságtartalmát vizsgálta.

Azokban az esetekben, amikor a hatóság felszólítása ellenére a hirdető nem szüntette meg a jogszabálysértést, vagy a jogsértés súlya azt indokolta, a Nébih kezdeményezte a kifogásolt hirdetés törlését, amelyről az oldal üzemeltetői intézkedtek.

A visszaélések elkerülése érdekében a Nébih a jövőben is rendszeresen ellenőrzi az elektronikus és nyomtatott formában megjelenő hirdetéseket - írták.