Barcsa Lajos alpolgármester emlékeztetett: a salakmotorozásnak nagy hagyománya van a városban, ezért döntött úgy az önkormányzat, hogy tavalyi költségvetéséből 40 millió forinttal támogatja a stadion korszerűsítését.
 
A támogatás segítségével a múlt évben megtörtént a korábbinál gyorsabb versenyzési sebességet lehetővé tevő pályaív kialakítása, a pálya talajának rekonstrukciója, az egyenes szakaszokon modern palánkrendszer felépítése, a lelátókon új műanyagszékek elhelyezése - sorolta az alpolgármester.
 
Hozzátette: annak érdekében, hogy nemzetközi versenyeket rendezhessenek Debrecenben, szükség volt a legmagasabb nemzetközi minősítéssel rendelkező, a két kanyarívet övező légpalánkrendszer telepítésére, amit 90 százalékban, 15 millió forinttal támogatott az önkormányzat.
 
A pályáért felelős Tihanyi Sándor világbajnoki bronzérmes korábbi salakmotor-versenyző azt mondta: az angol gyártmányú, itthon és a környező országokban egyedülálló új légpalánkrendszer anyagában és kivitelezésében is erősebb, 30 százalékkal nagyobb méretű és 20 százalékkal nagyobb erejű becsapódást képes tompítani, mint a korábbi típus.
 
Baráth Norbert, a debreceni salakmotor-stadiont üzemeltető Speedwolf Sportszervező Nonprofit Kft. ügyvezetője jelezte: az idén 50 éves pályán öt versenyt terveztek, de a járványhelyzet miatt három nemzetközi eseményt, köztük a felnőtt Európa-bajnokság elődöntőjét kénytelenek voltak törölni.
 
Jelenleg a 45. Debrecen Nagydíjra készülnek, amit a tervek szerint augusztus 20-án több mint tíz ország versenyzőinek részvételével rendeznek meg a Gázvezeték utcai pályán, amelynek a névadó ceremóniáját is akkor tartják.
 
Érdekességként említette, hogy az augusztus 20-ai versenyre a 30 éve világbajnoki bronzérmet szerző Adorján Zoltán és Tihanyi Sándor meglepetésfutamával is készülnek.
 
Baráth Norbert reményei szerint ugyancsak megtartják az október 23-ra tervezett magyar bajnoki futamot is a több mint 4100 nézőt befogadni képes debreceni salakmotor-stadionban.