Bodó Sándor, a Pénzügyminisztérium foglalkoztatáspolitikáért és vállalati kapcsolatokért felelős államtitkára a beruházás várható eredményeként a vasúti és a közúti közlekedés biztonságának növelését emelte ki. Emlékeztetett arra, hogy a Hajdú-Bihart érintő munkálatok során már megújult a püspökladányi vasútállomás, és új közúti aluljáróval kötötték össze a vasúti pálya két oldalán lévő városrészeket.

Az államtitkár a most folyó rekonstrukció nagyságrendjét a 100-as fővonal 1800-as években kezdődött építéséhez, illetve az 1970-es években megvalósított villamosításához hasonlította.

Kósa Lajos (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője Debrecen elérhetőségének javulását emelte ki, és elmondta: hazánkban egyre telítettebbek az autópályák, a közutak, ezért nagyon fontos a vasútfejlesztés mind a személyszállítás, mind a teherfuvarozás szempontjából.

A Debrecen-Budapest közötti vasúti összeköttetés Kósa Lajos szerint ma még nem versenyképes, de a fejlesztésekkel azzá kell tenni.

Mayer András, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. vezérigazgató-helyettese hozzátette: a hazai központi költségvetési forrásból, európai uniós társfinanszírozással megvalósuló beruházás 13,8 milliárdos összegének kétharmadát vasútfejlesztésre, egyharmadát ehhez kapcsolódó közútfejlesztésre fordítják.

A beruházás eredményeképp 2019 őszétől csökken a vasúti utazási idő Ebes és Debrecen között, az új felüljárónak és a körforgalomnak köszönhetően gördülékenyebb lesz a közúti közlekedés a 4-es számú főúton, nő a közlekedés színvonala, javul az utasbiztonság, valamint csökken a környezetszennyezés és a közlekedési zaj. Az Ebes-Debrecen közötti 7,65 kilométer hosszú szakasz felújítása 2018 nyarán kezdődött, és jövő ősszel fejeződhet be. Ezt követően a vasúti pálya alkalmas lesz az óránkénti 160 kilométeres sebességű közlekedésre, a kétvágányú vonal megengedett tengelyterhelése pedig 225 kiloNewtonra (kN-ra) nő - tette hozzá.

Suhajda Balázs, a MÁV Zrt. pályalétesítményi osztályvezetője kiemelte: a beruházás fontos része a kelet-nyugati vasúti közlekedés fő ütőerét képező Budapest-Debrecen-Záhony vasútvonal rekonstrukciójának, aminek eredményeként jelentősen csökken majd a menetidő a vonalon.